تحلیل عوامل موثر بر توسعه گردشگری سلامت با تاکید بر بازاریابی سبز، مطالعه موردی: شهر زنجان

محمدرضا نعمتی؛ مهدی چراغی؛ امیرحسین برخورداری

دوره 3، شماره 10 ، اسفند 1401، ، صفحه 15-34

چکیده
   آمارهای سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد که گردشگری به‌عنوان یک بخش مهم اقتصادی به‌سرعت در حال رشد است و تأثیرات قابل‌توجهی بر توسعه فردی و اجتماعی و همچنین ارزش اقتصادی نهفته در چشم ­انداز درآمد و توسعه شغلی دارد. گردشگری سلامت یکی از مهم­ ترین بخش‌های بازار صنعت گردشگری است و در سراسر جهان به‌سرعت در حال رشد است. در همین ...  بیشتر

راهبردهای توسعه کسب و کارهای گردشگری روستایی مطالعه موردی: استان زنجان

مهدی چراغی

دوره 3، شماره 7 ، خرداد 1401، ، صفحه 42-63

چکیده
  توجه به توسعه کسب‌وکار در مناطق روستایی با توجه به شرایط موجود روند رو به کاهش جمعیت نواحی روستایی از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است. بر این اساس در روستاهای دارای پتانسیل گردشگری بررسی زمینه‌ها و عوامل تأثیرگذار و ارائه راهبردهای توسعه کسب‌وکار از ضرورت‌های اولیه محسوب می‌شود. هدف این پژوهش ارائه راهکارهای توسعه کسب‌وکار در ...  بیشتر

بررسی عوامل موثر بر افراد بازمانده از تحصیل در دانش آموزان دوره دوم متوسطه روستاهای استان زنجان

علی سیاح؛ مهدی چراغی

دوره 2، شماره 6 ، اسفند 1400، ، صفحه 76-94

چکیده
  این پژوهش با ضرورت توجه به شناخت عوامل موثر بر افراد بازمانده از تحصیل در دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان زنجان تنظیم شد و هدف اصلی آن شناسایی عوامل مرتبط بر ترک تحصیل این افراد بود. پژوهش حاضر به شیوه آمیخته و از نوع اکتشافی در دو فاز کیفی و کمی انجام گرفت. جامعه‌‌ی آماری پژوهش حاضر شامل کلیه‌‌ی دانش‌‌آموزان مقطع دوم متوسطه مناطق ...  بیشتر

تحلیل اثرات فضای کسب و کار محلی در توسعه صنایع خانگی روستایی مورد مطالعاتی: دهستان غنی بیگلو شهرستان زنجان

محمدرضا رضوانی؛ مهدی چراغی

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1399، ، صفحه 85-99

چکیده
   از آنجایی که در خلال سال‌های 92-1384 تعداد کسب و کارهای خانگی در روستاهای دهستان غنی بیگلو با رشد 4.5درصدی به 230 مورد رسیده است، از این رو هدف پژوهش حاضر تحلیل عواملی است که در فضای کسب و کار صنایع خانگی در منطقه موردمطالعه مؤثر می‌باشند. برای انجام این کار ابتدا 8 روستا از مجموع 33 روستا به‌عنوان نمونه از بین الگوهای مکانی سکونتگاهی ...  بیشتر